Annons
Annons


Matigare smoothie med protein


God morgon! Hoppas ni mår bra 🙂 Veckan har gått fort som vanligt och dagarna går ihop, men det är rätt skönt. Som en enda lång semester (semester minus att man känner sig utvilad hehe).

Ibland kanske man inte blir riktigt mätt av endast en smoothie.

Annons

Jag brukar till exempel alltid komplettera med ett ägg eller en knäckemacka. Men om man vill ha en matigare variant kan man tillsätta lite mer fett och protein, så står man sig lite längre. Det här receptet gjorde succé här hemma och jag kommer nog göra en likadan inom kort 🙂

INGREDIENSER // INGREDIENTS
(2 portioner eller 1 stor // 2 servings or 1 big)
2 dl fryst Mango // 1 cup Mango
2 dl frysta Hallon // 1 cup Raspberries
1/2-1 Banan // 1/2-1 Banana
1 näve Cashewnötter // 1 handfull of cashew
1-2 msk Ärtproteinpulver (eller liknande) // 1-2 tbsp Pea protein powder (or similar)
1 msk Kokosmus // 1 tbsp Coconut purée
3 dl vatten (eller valfri dryck) // 1,2 cup Water (or similar)

Mixa ingredienserna i en blender. Fyll två glas och toppa med till exempel riven kokos och blåbär!
// Blend all ingredients. Fill 2 glasses and top with for example grated coconut and blueberries!

Ha en toppendag och fredag kära läsare 🙂

Kommentera | Translate


Annons



Laddar