Annons
Annons


Enkelt tips för en effektivare promenad!


trappa2

Jag har ju fått in vanan nu att alltid gå en timmes powerwalk innan frukost. Men man kanske inte alltid har så mycket tid på morgonen (som jag till exempel inte hade idag). Jag ville ändå hinna ut och gå så för att få det lite effektivare använde jag trappor för att få upp pulsen. Jag gick upp och ner för ca 100 trappsteg i 10 min och sedan hem igen. Vips hade jag avklarat 30 minuter och dessutom fått upp pulsen och blivit svettig. Världens enklaste knep! Gillar när det är lite längre trappor så att det bränner i låren/rumpan de sista stegen innan man kommit upp. Ska nog börja effektivisera fler morgonrundor känner jag! Har man tid kan man ju gå hela rundan och avsluta med trappintervaller för att få ut extra mycket!

Annons

Har ni några tips på fler knep för att få ut maximalt av morgonrundan? 🙂

___
English. I’ve gotten into the routine now to always go one-hour power walk before breakfast. But we may not always have as much time in the morning (I, for example, hadn’t today). I still wanted to have my walk so I made it a little more effective, I used the stairs to get the heart beating. I went up and down about 100 steps in 10 minutes, and then back home again. And suddenly I has home after 30 minutes and also raised the pulse up and become sweaty. The world’s simplest trick! I like when it‘s a little longer stairs to make it burn in your thighs/butt the last steps before you come up. I’ll probably start to do this  more often after today! If you have time, you can go all round and finish with the stair intervals to get extra excercise!

Do you have any tips for more tricks to get the maximum out of the morning round? 🙂

2 kommentarer | Translate


Annons



Laddar